27 listopada 2022
Diety 20 grudnia 2021

7 korzyści zdrowotnych płynących z letnich owoców Kokum


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Kokum, mały, przypominający wiśnię letni owoc, ma czerwony kolor, który po dojrzeniu pogłębia się do purpury. Występuje powszechnie w regionie Western Ghat w Indiach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których owoce te są najczęściej używane w kuchni Gujarat, Maharashtra i nadmorskich stanów południowych Indii. Owoc jest kwaśny o lekko słodkim aromacie i jest używany jako przyprawa. Dodawany do potraw nadaje im fioletowawy kolor. W niektórych kuchniach stosuje się go również jako preferowany zamiennik tamaryndowca w curry i innych potrawach. Oprócz stosowania w kuchni i jako lekarstwo, są one szeroko stosowane do wytwarzania puszystego Kokum sherbet, jak również.

Ponadto, Kokum ma liczne korzyści zdrowotne, ponieważ jest bogaty w przeciwutleniacze, niezbędne składniki odżywcze, witaminy i minerały wymagane przez organizm. Z jego nasion pozyskuje się również olej i masło Kokum, które są często wykorzystywane do produkcji czekoladek i słodyczy. Znajduje się on również w wielu produktach kosmetycznych do pielęgnacji skóry i włosów.

Ponadto, w tym poście przyjrzymy się faktom żywieniowym owocu Kokum, korzyściom zdrowotnym i najlepszym sposobom spożywania kokum.

Spis treści

    Fakty żywieniowe KokumZalety zdrowotne KokumNajlepszy sposób na spożywanie KokumKokum CurryKokum KadhiKokum DalPodsumowanie

Fakty żywieniowe Kokum

Kokum jest magazynem wielu niezbędnych składników odżywczych, które pomagają utrzymać organizm w zdrowiu.

100 gramów Kokum zawiera:

    Kalorie: 60Błonnik: 1,8gWęglowodany: 14,3gTłuszcze: 0,1gBiałko: 0,5g.

Oprócz powyższych składników odżywczych, owoc Kokum zawiera również:

    Acetic Acid - Niezbędny składnik odżywczy dla Twojego organizmu, który reguluje poziom cukru we krwi.Ascorbic acid - Poprawia system odpornościowy i działa jako przeciwutleniacz dla Twojego organizmu.Manganese - Poprawia zdrowie kości i może pomóc w chorobach takich jak zapalenie stawów. Reguluje również poziom cukru we krwi i działa jako środek przeciwzapalny. Kwas hydroksycytrynowy - Naturalnie zmniejsza apetyt i zapobiega łaknieniu i napadom głodu. Niesamowity składnik wszystkich dietetycznych produktów spożywczych.

Korzyści zdrowotne płynące z Kokum

#1 Środek na zakwaszenie organizmu

Kokum to odwieczny domowy sposób na walkę z nadkwasotą. Suszony Kokum spożywany w formie sherbetu lub soku może pomóc w zmniejszeniu kwasowości. Wystarczy dodać cukier, sól i schłodzoną wodę do suszonego Kokum, aby przygotować pyszny sherbet kokum, który złagodzi kwasowość.

#2 Usprawnia trawienie

Kokum osłania pomocne bakterie jelitowe w organizmie, wspomagając trawienie. Ma właściwości antybakteryjne i przeciwdziała szkodliwemu działaniu niektórych bakterii, które powodują niestrawność, czerwonkę, zaparcia, wrzody, wzdęcia, nudności i wzdęcia. Kokum jest naturalnym lekarstwem na wszystkie tego typu dolegliwości żołądkowe.

#3 Przeciwzapalne

Kokum ma ogromne właściwości przeciwzapalne. Może być bezpośrednio stosowane na owrzodzenia, wysypki wywołane alergiami i oparzenia, aby ukoić stan zapalny skóry. Ma również właściwości antyalergiczne. Zatrzymuje powstawanie histaminy poprzez skuteczne obniżanie poziomu pH organizmu.

#4 Bogaty w antyoksydanty

Garcinol jest silnym przeciwutleniaczem, który jest zbierany z Kokum. Jest znany jako antyrakowy w przyrodzie i pomaga w regeneracji komórek. Zmiata wolne rodniki i chroni przed kancerogenezą.

#5 Power-Packed with Nutrients

Kokum zawiera kilka ważnych składników odżywczych, takich jak witamina A, witamina B3, witamina C, kwas foliowy, wapń, żelazo, potas i cynk. Dostarcza również organizmowi bardzo potrzebnego błonnika pokarmowego, który pomaga obniżyć cholesterol, poprawia zdrowie jelit i wspomaga odchudzanie. Dzieje się tak, ponieważ utrzymuje uczucie sytości przez dłuższy czas. Pomaga to uniknąć przejadania się i przybierania na wadze. Jest również świetny dla kobiet w ciąży, ponieważ pomaga złagodzić nudności, wymioty i ochłodzić organizm.

#6 Właściwości przeciwstarzeniowe

Antyoksydanty zawarte w Kokum nadają mu naturalne właściwości przeciwstarzeniowe. Pomaga w upiększaniu włosów i skóry poprzez naprawę i regenerację komórek. Starożytna praktyka lecznicza Ayurveda szeroko wykorzystuje Kokum, od łagodzenia reumatoidalnego zapalenia stawów po leczenie popękanych pięt. Masło Kokum może być mieszane z mydłami i kremami, aby odmłodzić i odświeżyć skórę poprzez poprawę jej elastyczności.

#7 Pokonać upał

Kokum pochodzi z wielu tropikalnych regionów, gdzie od wieków ludzie używali tego owocu, aby utrzymać upał na dystans. Spożywanie go w postaci schłodzonego sherbetu lub soku pomaga utrzymać ciało w chłodzie i orzeźwieniu. Lato w regionach tropikalnych może być wyjątkowo surowe. Dlatego owoce takie jak Kokum to naturalny, niskokaloryczny sposób na utrzymanie ciała w odpowiednim nawodnieniu i zdrowiu.

Najlepszy sposób na spożywanie Kokum

Kokum jest bardzo wszechstronne. Można go spożywać po wysuszeniu, zalaniu wodą lub tylko jako owoc. Podobnie jak tamaryndowiec, może być używany do nadania pikantnego smaku wszystkiemu. Dodaje się go do curry o smaku kokosowym, curry rybnego, dals, chutney, pikli, ladies finger/bhindi i potraw z ziemniaków. Nawet płatki kokum są używane w kuchni i nadają cudowną kwaskowatość każdemu gulaszowi, do którego są dodawane. Poniżej przedstawiamy kilka inspirowanych Kokum przepisów zakorzenionych w kuchni indyjskiej.

Kokum Curry

Czas przygotowania:15 minut; Czas gotowania:30 minut

Kokum curry to tradycyjny przepis kuchni Goan, który zazwyczaj podaje się z ryżem. Potrzebne są następujące składniki: - –

    7 owoców kokum1 łyżka ajwain7 suszone czerwone chili5 czarny pieprz2 łyżka sól½ filiżanki kokos

Sposób przygotowania:

    Zmielić razem ajwain, chili, czarny pieprz i kokos w blenderze. Dodać gładką mieszankę na patelnię, włożyć owoce kokum i gotować na wolnym ogniu przez pół godziny. Mieszać w międzyczasie. Podawać na gorąco z ryżem.

Kokum Kadhi

Czas przygotowania:25 minut; Czas gotowania:10 minut

Kokum kadhi jest jedyne w swoim rodzaju, ponieważ nie używa się w nim ani twarogu, ani besanu - obu składników, które są niezbędne w zwykłym kadhi. Jest to pyszna goańska interpretacja słynnej północnoindyjskiej potrawy kadhi. Potrzebne będą następujące rzeczy: - 20 owoców kokum

    20 owoców kokum2 łyżki stołowe zielonych chilli2 łyżki stołowe soli1 łyżka stołowa oleju roślinnego2 łyżki stołowe jeera5 liści curry2 łyżki stołowe drobno posiekanego czosnku2 suszone czerwone chilli1 filiżanka mleka kokosowego

Metoda:

    Wymieszać kokum, zielone chili, sól i około 2 szklanki wody w misce.Pozostawić mieszaninę do namoczenia na 15 minut.Odcedzić mieszaninę. Idąc dalej, tylko woda z kokum będzie używana w przepisie. Kokum i zielone chili mogą być usuwane.Podgrzać olej roślinny na patelni i dodać jeera.Once jeera zaczyna chlapanie dodać liście curry, czerwone chili i czosnek. Gotować na średnim ogniu przez około 5 minut.Dodać już przygotowaną wodę kokum, mleko kokosowe i sól do patelni. Wymieszać wszystko i gotować na średnim ogniu ponownie przez 5 min.Podawać na gorąco z gotowanym ryżem.

Kokum Dal

Czas przygotowania: 10 minut; Czas gotowania: 30 minut

To danie Marathi jest zwycięskie połączenie tur dal i Kokum. Ten tradycyjny przepis dal jest bardzo zdrowy i łatwy do wykonania. Będziesz potrzebować poniżej- wymieniona lista składników: - –

    2 filiżanki tur dal1 łyżka stołowa kurkumy w proszku2 łyżki stołowe soli1 łyżka stołowa gorczycy5 liści curry4 zielone chili2 łyżki stołowe goda masala2 łyżki stołowe kokosa2 łyżki stołowe jaggery w proszku7 owoców kokum

Metoda:

    Ugotuj pod ciśnieniem mięso tur dal. Dodaj trochę soli i kurkumy w proszku do garnka.Pozwól mu zagwizdać 4 razy zanim zdejmiesz go z ognia.Dal musi być mięsista.Przygotuj osobną patelnię. Rozgrzać olej, dodać liście curry, nasiona gorczycy, zielone chili i kurkumę w proszku. Dobrze wymieszać.Sauté przez kilka minut, a następnie dodać puree dal na patelni.Dodaj goda masala, kokos, jaggery i Kokum. Gotować na średnim ogniu przez 15 minut.Udekorować ghee i kolendrą, jeśli jest taka potrzeba.Podawać na gorąco z ryżem.

Streszczenie

Ten pikantny owoc został pobłogosławiony z niezliczoną ilością składników odżywczych, które mogą pomóc w utrzymaniu zdrowego organizmu. Ten owoc może zwalczać objawy starzenia się, służy jako lekarstwo na kwasowość, pomaga utrzymać ciało w chłodzie, pomaga schudnąć i poprawia trawienie. Ta pikantna rozkosz jest również celebrowana w wielu regionalnych kuchniach indyjskich ze względu na jej pyszny smak i przytłaczające korzyści zdrowotne.

Tagi: najlepsze sposoby na spożywanie kokumKokumkokum currykokum dalkokum korzyści zdrowotneskokum zdrowe przepisyKokum kadhikokum odżywcze faktyskokum sherbet


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę