21 maja 2022
Diety 8 grudnia 2021

9 wskazówek, jak bezpiecznie pościć i zachować odporność podczas globalnej pandemii


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Nadszedł święty miesiąc Ramadan, w którym muzułmanie na całym świecie przestrzegają postów, aby uczcić trwające miesiąc święto. Ogólnie rzecz biorąc, Ramadan wiąże się z towarzyskimi i religijnymi spotkaniami. Muzułmanie wraz z przyjaciółmi i rodzinami spotykają się, aby się modlić, a także, aby przerwać ich posty. Jednak pośród globalnej pandemii, Ramadan nabrał nowego znaczenia, gdzie spotkania towarzyskie zostały zakazane, każdy został ograniczony do swoich domów, a utrzymanie zdrowego systemu odpornościowego stało się najważniejsze w utrzymaniu się w zdrowiu podczas postu.

Ponieważ nasz układ odpornościowy jest odpowiedzialny za odpieranie wirusów i zarazków oraz ochronę przed chorobami, ważne jest, aby podjąć środki i zapewnić, że nasz układ odpornościowy pozostaje silny. Według ostatnich badań, mimo że ilość niezbędnych składników odżywczych nie zmienia się, poszczący muzułmanie muszą zadbać o to, żeby niezbędne składniki odżywcze znalazły się w ich Suhoor i Iftaar. Ponadto, ponieważ post trwa przez długi okres, ludzie mają tendencję do preferowania słodkich pokarmów i napojów, co zmniejsza szansę na zaspokojenie potrzeb żywieniowych układu odpornościowego. Dlatego należy stosować zdrową i zrównoważoną dietę, która jest wypełniona wystarczającą ilością witamin i minerałów, ponieważ mają one tendencję do pozostawania w organizmie przez długi okres.

Ponadto, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci utrzymać zdrowy układ odpornościowy podczas postu w czasie Ramadanu.

1. Pij wystarczającą ilość wody

Utrzymanie poziomu płynów w okresie Ramadanu jest bardzo ważne, głównie ze względu na długie godziny postu i wysokie temperatury. Woda pomaga utrzymać równowagę elektrolitów w organizmie i jest niezbędna do wchłaniania wielu składników odżywczych. Dlatego ważne jest picie co najmniej dwóch szklanek wody podczas Suhoor i rozłożenie dwóch litrów wody pomiędzy Iftaar i Suhoor. W ten sposób nie tylko utrzymujesz swoje ciało nawodnione i przygotowane na resztę dnia, ale również w naturalny sposób eliminujesz toksyny i inne bakterie, które mogą powodować infekcje.

2. Zapewnij sobie odpowiednią ilość snu

Na ogół ludzie śpią w nocy po sześć-osiem godzin, jednak w czasie Ramadanu nie jest to możliwe. Próba nadrobienia straconego snu jest kluczem do utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia w tym okresie. Dlatego spróbuj iść do łóżka o 23.00 po Iftaar, a następnie obudzić się o 3.30 rano na Suhoor i Fajr, a następnie można wrócić do snu o 6.00 na dwie godziny. Ta rutyna może wymagać od Ciebie poświęcenia lub ograniczenia spędzania czasu z rodziną lub chodzenia na inne zajęcia, ale Twoje ciało z pewnością podziękuje Ci za zapewnienie odpowiedniej ilości snu. Przestrzeganie takich rutyn nie tylko wzmocni twój system odpornościowy, ale także sprawi, że post w Ramadanie będzie zdrowym i przyjemnym doświadczeniem.

3. Spożywaj więcej warzyw, owoców i białka

Podczas postu człowiek jest bardziej podatny na spowolniony metabolizm, a także na rozpad tkanki mięśniowej. Aby temu zapobiec, należy spożywać różnorodne pokarmy bogate w składniki odżywcze wczesnym rankiem i wieczorem. Spożywanie większej ilości warzyw, owoców, orzechów, pełnych ziaren, roślin strączkowych, soczewicy i pokarmów bogatych w białko nie tylko sprawia, że jesteś syty na dłużej, ale także gwarantuje, że poziom cukru we krwi jest nienaruszony. Co więcej, wybór zdrowej żywności nad przetworzoną i pakowaną żywnością pomaga w utrzymaniu aktywnych i zdrowych komórek, zapewniając w ten sposób organizmowi wystarczającą ilość składników odżywczych potrzebnych do zwalczania infekcji i budowania odporności.

4. Dodaj do swojej diety wystarczającą ilość błonnika rano i unikaj węglowodanów i tłustych potraw w nocy

Spożywanie pokarmów pełnoziarnistych i bogatych w błonnik jest zalecane podczas Suhoor, ponieważ sprzyja lepszej sytości, poprawia poziom lipidów i funkcjonowanie jelit. Dlatego do diety należy dodać owoce i warzywa bogate w witaminy B, A, C, E i D. Jednak wielu dietetyków zaleca, aby unikać węglowodanów i tłustych potraw (smażonych lub przetworzonych) podczas Iftaar. Dzieje się tak, ponieważ nie tylko przyczyniają się one do wzrostu wagi, ale także powodują zakwaszenie i niestrawność. Niemniej jednak, nasze ciało nadal wymaga tłuszczów do produkcji hormonów, utrzymania zdrowia błon komórkowych i wchłaniania witamin. Tak więc, kluczem jest dodanie zdrowych tłuszczów i węglowodanów, takich jak jajka, awokado, siemię lniane, orzechy i mięso do swojej diety. W ten sposób pozostaniesz zdrowy, utrzymać swój układ odpornościowy top-notch, i są przygotowane do postu Ramadan.

5. Spożywaj dużo sfermentowanej żywności

Sfermentowane pokarmy, takie jak jogurt, tempeh i kefir niszczą "złe" bakterie i wzmacniają "dobre". Te kwaśne produkty uboczne chronią jelita przed "szkodliwymi" bakteriami i innymi inwazyjnymi mikroorganizmami. Oprócz tego, że nas chronią, to jeszcze poprawiają strawność i wchłanianie składników odżywczych. "Dobre" bakterie aktywują również syntezę niektórych witamin w przewodzie pokarmowym, tworząc wewnętrzną fabrykę składników odżywczych. Co najważniejsze, pokarmy fermentowane wzmacniają układ odpornościowy i zapobiegają biegunkom, infekcjom (salmonella) i innym zaburzeniom trawiennym, które prowadzą do chorób jelit i dróg oddechowych oraz alergii. Tak więc, w tym Ramadanie, nie wahaj się dodać tych pokarmów w diecie, ponieważ są one istotne w zapewnieniu ogólnego dobrego samopoczucia.

6. Ćwicz

To może być trudne do utrzymania normalnego treningu podczas Ramadanu, ze względu na przerwany sen i brak płynów w organizmie. Jednak, aby pozostać zdrowym i utrzymać swój układ odpornościowy funkcjonujący prawidłowo, znalezienie czasu na ćwiczenia przyniesie wiele korzyści. Ćwiczenia w tym okresie pomogą utrzymać wysoki poziom energii, wolny od stresu umysł i stabilny metabolizm. Można skupić się na różnych formach ćwiczeń, od treningu siłowego po cardio lub po prostu na poprawieniu swojej elastyczności. Należy jednak upewnić się, że intensywność tych ćwiczeń nie jest wysoka, ponieważ może to doprowadzić do pogorszenia stanu zdrowia. Proste ćwiczenia, takie jak małe spacery, wchodzenie po schodach, rozciąganie, w zupełności wystarczą w tym okresie.

Najlepszym czasem na ćwiczenia jest 90 minut przed zachodem słońca lub po wieczornym posiłku. W ten sposób jesteś gotowy, aby uzyskać trening w i uzyskać uzupełnienie trzeba po.

7. Pozbądź się toksyn z organizmu

Dodawanie zieleni, takich jak koperek, pietruszka i mięta mogą być spożywane szczególnie podczas Sahoor, ponieważ zarówno odświeżają oddech i oczyszczają organizm. Te zieleniny mogą być dodawane do sałatek lub jogurtu drobno posiekane. Zioła te są również bogate w przeciwutleniacze i mogą wzmocnić odporność oraz oczyścić organizm z toksyn. Oprócz zieleniny, dobre efekty dla Twojego organizmu przyniosą również herbaty ziołowe lub czarna herbata z cytryną. Jeśli jednak nie jesteś fanem herbaty lub zieleniny, zawsze możesz przygotować zupę z soczewicy, ciecierzycy, owsa lub kurczaka.

8. Trzymaj się z dala od napojów zawierających kofeinę

Kawa i niektóre inne napoje gazowane mają w sobie sporą ilość kofeiny, która po spożyciu prowadzi do niepokoju i bezsenności. Poza tym, te napoje nie nawilżają i utrzymują tęsknotę za wodą przez cały dzień. Tak więc trzymanie się z dala od tych napojów i wybieranie zwykłej wody lub wody kokosowej to najlepsze alternatywy podczas postu.

9. Unikaj przejadania się

Ogólnie rzecz biorąc, ludzie są zdania, że muszą wrzucać mnóstwo jedzenia podczas okienka żywieniowego, żeby wytrzymać przez długi czas. Jednak nie jest to prawda, ponieważ gromadzenie żywności w późnych godzinach wieczornych nie tylko zakłóca sen, ale także przynosi inne problemy, takie jak niestrawność i inne problemy żołądkowe. Dlatego w czasie Ramadanu spożywanie posiłków normalnej wielkości pomoże ci poczuć się swobodniej, lepiej spać, a nawet schudnąć w okresie postu. Jeżeli szukasz zamienników posiłków, zawsze możesz dodać koktajl proteinowy na 1-2 godziny przed snem. W ten sposób poziom głodu i sytości będzie na swoim miejscu.

Podsumowanie

Ponieważ będzie to nasz pierwszy Ramadan podczas pandemii, ważne jest, aby mieć wiarę, modlić się, dzielić się i co najważniejsze dbać. Konieczne jest również, abyśmy zwracali uwagę na to, czego potrzebuje nasze ciało i robili to, co jest dla niego najlepsze. Oprócz wskazówek dotyczących odżywiania i odporności, które zostały wymienione powyżej, musimy również upewnić się, że trzymamy się rzeczy, które znamy: częste mycie rąk, higiena, dystans społeczny i izolacja.

Szczęśliwego Ramadanu i Eid Mubarak z góry!

Tagi: 9 wskazówek, jak bezpiecznie pościćCovid - 19fastingimmunityRamadan


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę